Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

Περιγραφή διαδρομής

Brevet Καστοριάς 2017 (Ο γύρος του Γράμμου)
                                                204 χλμ με 3100 υψομετρικά

Ο Ποδηλατικός Σύλλογος Καστοριάς "620" σας καλωσορίζει στο 1ο Brevet Καστοριάς και σας εύχεται να περάσετε καλά ποδηλατώντας στα όμορφα μέρη μας. Η διαδρομή δεν χαρακτηρίζεται εύκολη και πως θα μπορούσε να είναι άλλωστε, όταν πρέπει κανείς να διασχίσει τον ορεινό όγκο του Γράμμου. Τα μέρη όμως που θα περάσετε θα σας αποζημιώσουν με την ομορφιά τους.

Η διαδρομή

Ξεκινάμε όλοι μαζί στις 07:30 από το Πάρκο Ολυμπιακής Φλόγας και ποδηλατούμε δίπλα στην λίμνη για τα πρώτα 9 χιλιόμετρα.

Στην πλατεία Μακεδονομάχων στρίβουμε δεξιά και κατευθυνόμαστε έξω από την πόλη προς την Χλόη. Στον κόμβο της Χλόης βγαίνουμε στην 1η έξοδο και κινούμαστε περιμετρικά της λίμνης περνώντας από τα χωριά
 Τοιχιό,

Μεταμόρφωση,

Φωτεινή,

Σταυροπόταμος,

Μελισότοπος.

Φτάνουμε στην Βασιλειάδα όπου βρίσκεται το 1ο control στην πλατεία με το αεροπλάνο.

Με κατεύθυνση προς Καστοριά στρίβουμε στην διασταύρωση της Λιθιάς.

Εδώ τελειώνει το ζέσταμα και ξεκινάει η ανηφόρα. Ξεκινώντας να ανηφορίζετε κρατήστε δυνάμεις γιατί μετά την μέση της ανηφόρας η κλίση φτάνει το 16% και κρατάει. Φτάνοντας στη κορυφή η θέα θα σας αποζημιώσει.

Κατηφορίζουμε προς τον Γέρμα και εν συνεχεία στο επόμενο χωριό Βογατσικό ειναι το 2ο control μας. Στην πλατεία μπορεί να πιείτε το καφεδάκι κάνοντας ένα διάλειμμα.

Φέυγουμε προς Δισπηλιό,

Καστοριά και στην μεγάλη διασταύρωση πριν το τελωνείο Δισπηλιού περνάμε απέναντι προς τους πυλώνες της ΔΕΗ με κατεύθυνση προς

Άργος Ορεστικό.

Το διασχίζουμε όλο περνώντας από το κέντρο μέχρι να συναντήσουμε τον περιφερειακό που θα μας πάει προς Λαχανόκηπους και Λακκώματα. Ανηφορίζουμε στο Μελάνθιο και μια μεγάλη κατηφόρα θα μας οδηγήσει στη γέφυρα Νεστορίου.

Έχουμε καλύψει το μισό brevet και τώρα μπαίνουμε στο βασικό κομμάτι που περιλαμβάνει τον γύρο του Γράμμου. Η ανάβαση ξεκινάει απότομα με μεγάλες κλίσεις και το κομμάτι αυτό μέχρι της κεραίες ειναι το πιο δύσκολο. Μετά παίρνετε ανάσες και συνεχίζετε μέχρι το πρώτο χωριό την Ν.Κοτύλη σε υψόμετρο 1450μ.

Συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε λίγο ακόμα μέχρι τον αυχένα όπου θα αντικρίσετε όλο το μεγαλείο του Γράμμου.

Με προσοχή κατηφορίζουμε μέχρι την διασταύρωση για Χρυσή και Πευκόφυτο.

Εκει μια ανηφόρα 3χιλιομέτρων με κλίση 10% θα σας φέρει στην Χρυσή.

Συνεχίζουμε για το Πευκόφυτο

όπου λίγο μετά το χωριό βρίσκεται το 3ο control μας. Θα καταλάβετε γιατί όταν φτάσετε εκεί μια μικρή όαση δροσιάς με τρεχούμενα νερά θα σας περιμένει.

Συνεχίζουμε ανηφορίζοντας προς τον Πέυκο

και σιγά σιγά αφήνουμε πίσω μας τα δύσκολα.Έχουμε κάποιες ανηφόρες ακόμα αλλά πλέον μετά τον Πέυκο αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς Νεστόριο και Καστοριά. Μέχρι το Νεστόριο κινούμαστε πάνω από το ποτάμι που γίνετε το γνωστό River Party.

Πριν το Νεστόριο στρίβουμε προς το Afkos Hotel και στην πλατεία μπροστά στη Δημοτική Βιβλιοθήκη αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς Καστοριά. Μας μένουν περίπου 20 χιλιόμετρα στα οποία περνάμε από τα χωριά Καλοχώρι, Μεσοποταμία, Κολοκυνθού και φτάνουμε στο Μανιάκι όπου όταν το περάσουμε θα μας φανερωθεί η Καστοριά στην όμορφη τοποθεσίας της μέσα στην λίμνη. Ο τερματισμός ειναι στο Πάρκο Ολυμπιακής Φλόγας στο οποίο θα περάσετε από την διάβαση με προσοχή. Η διαδρομή αποτελείται από 204 χιλιόμετρα με 3100 υψομετρικά.

Και για όσους δεν σκοπέυουν να έρθουν παραθέτουμε φωτογραφίες απο τα όμορφα μέρη που δεν θα δουν